spot_img

Zaplavené ojeté vozy z Německa, Belgie a Holandska mohou skončit u nás

Po katastrofálních záplavách lze očekávat, že se prodejci z těchto oblastí budou v masové míře snažit zbavit vozidel, které byly zaplaveny. Při koupi ojetého auta z dovozu si proto pečlivě zkontrolujte, zda automobil nepochází z území, které byly pod vodou.
Ročně se na Slovensko ze zahraničí dovezou desetitisíce aut. Většina importů pochází právě z Německa, které v minulých dnech na mnoha místech, včetně velkých aglomerací s hustou automobilovým provozem, trápily rekordní povodně. „Ojetiny“ z podobně postiženého Belgie a Holandska jsou také často dovážené na území Slovenska a Česka. U moderních vozidel plných elektronické výbavy a různých bezpečnostních systémů je pochopitelně zvýšená náchylnost na poruchy, zejména po zaplavení velkým množstvím vody do větší výšky, než je motorový prostor. Mnoho vad pak může být i životu nebezpečných. Prakticky kdykoliv totiž může nastat selhání elektroniky nebo problémy na vnějších součástech auta vlivem nadměrné koroze.

„Vzhledem k situaci v Německu av Belgii se dá očekávat, že se na mnoha inzertních serverech objeví větší množství aut právě z těchto zemí. Stejně tak se ale mohou objevit auta původem z Česka, kde na některých místech také došlo k lokálním záplavám,“ uvedl Petr Vaněček, provozní ředitel AURES Holdings, provozovatele sítě autocenter AAA AUTO. „Na základě našich zkušeností se u různých prodejců či v inzerci začínají zaplaveny vozidla objevovat už krátce po povodních. Vzhledem k bleskovému charakteru povodní zejména v Německu, které je nejoblíbenější zemí pro dovoz ojetin, lze čekat, že aut bylo zaplaveno velké množství. Až 100 vozidel postihla rychlá povodeň dokonce přímo na dálnici v Severním Porýní-Vestfálsku. o to větší počet pokusů o prodej těchto vozidel můžeme čekat směrem na východ, „dodal Vaněček.

Zaplaveny ojeté vozy z Německa, Belgie a Holandska mohou skončit u nás

U aut ze zahraničí většinou jde o individuální dovozy, zvýšená pozornost ze strany kupujícího by se podle odborníků měla soustředit mnohem detailněji například na kontrolu, zda bahno není v různých těžko přístupných místech, jako například pod čalouněním dveří, často bývá i za těsněním kolem dveří nebo pod palubní deskou. Hodně napoví také větší míra koroze pod kobercem v zavazadlovém prostoru nebo zápach. V kupní smlouvě by rozhodně nemělo chybět ustanovení o tom, že vozidlo nebylo zatopené, aby se v rámci reklamace dala žádat finanční kompenzace. „U takových vozidel pak reálně hrozí vážné problémy as nimi spojené dodatečné náklady na opravy. Ty mohou mnohokrát převýšit i cenu samotného vozidla. Správně by po zatopení vozu měla být vyměněna celá elektroinstalace, což znamená náklady v hodnotě stovek až tisíců eur. Proto jsou v místě původu zatopené auta prakticky neprodejné a směřují na vývoz například do Česka nebo na Slovensko, „popisuje Petr Vaněček. „U vozidel dovezených ze zahraničí je prověření, včetně informací o poškození povodněmi, mnohem složitější, zejména pokud se podvodníci snaží původ auta zamaskovat, například rychlým prodejem do třetích zemí, aby vozidlo vypadalo, že nepochází ze zaplavených oblastí,“ uzavřel Petr Vaněček.

Get in Touch

spot_img

Další články autora

spot_img

Reklama

spot_img

Nejnovější články