spot_img

Tokio 2020 bez diváků, místní sponzoři to ponesou těžko

Po mnoha úvahách o tom, zda bude na olympijské zápolení povolen přístup divákům, situaci uzavřel nový výjimečný stav v Japonsku. Letošní olympijské hry nebudou mít domácích ani zahraničních diváků. Přesto organizační výbor Tokia 2020 pracuje naplno, aby se odložené hry mohli odehrát ještě tento měsíc.
Absence diváků nepopiratelně změní atmosféru her pro sportovce, ale pro domácí to bude i neviditelná ekonomická cena. Více než 60 domácích sponzorů se spoléhalo na osobní interakce s fanoušky olympiády. Marně.

Olympijské hry jsou ekonomickým hazardem pro město nebo region vybraný pro uspořádání těchto her. Globální a domácí partnerství jsou nedílnou součástí úspěšného akce a generování výnosů z plateb za stadiony, různá zařízení a dopravu.

Sponzorství olympijských her má stupňovitou pyramidovou strukturu, která umisťuje světových olympijských partnerů na vrchol, za kterými následují místní sponzoři o něco níže. Celosvětovými olympijskými partnery jsou značky zastoupeny v reklamách na olympijské hry na celém světě. Jsou součástí olympijského partnerského programu a řídí jejich Mezinárodní olympijský výbor (MOV). Tito partneři platí za konkrétní práva na hry výměnou za globální zviditelnění.
Pro Tokio 2020 existují tři úrovně místních partnerů známých jako „domácí sponzoři“ vedené organizačním výborem. Jsou to tzv. zlatí partneři, oficiální partneři a oficiální podporovatelé. V rámci těchto kategorií poskytují společnosti specializované služby na podporu provozování her.

Tokio 2020 bez diváků, místní sponzoři to ponesou těžko

Domácí sponzoři bývají místní, z města nebo regionu, ve kterém se akce pořádá. V tomto roce japonské společnosti jako Asics, Canon a EY Japan poskytují podporu v oblasti sportovních potřeb, fotoaparátů a tiskáren a odborné poradenské služby.

I tento rok se světoví olympijští partneři jako Coca-Cola mohou těšit na velké publikum. Během her v roce 2016 získali 500 milionů dojmů na sociálních sítích. Ale bez přítomnosti diváků na stadionech, budou domácím sponzorem odepřeno důležité příležitosti na interakci s fanoušky a potenciálními obchodními partnery. Namísto toho budou nuceni své iniciativy realizovat digitální a vzdáleně. Přesto se očekává, a to hlavně z důvodu prodloužení smlouvy kvůli zpoždění her, že sponzoři vygenerují další příjmy ve výši více než 200 milionů USD.

Zapojení domácích sponzorů je rozhodující, protože do her napumpovaly více než 3 miliardy USD, což je 60% celkového rozpočtu organizačního výboru. V roce 2019 se ukázalo, že Tokio 2020 zajistilo rekordní domácí příjmy ze sponzorství. Tyto sponzorské dohody závisejí na vytváření osobních příležitostí, prostřednictvím obchodních setkání v městských budovách a na sportovištích a od přístupu k fanouškům.

Tokio 2020 bez diváků, místní sponzoři to ponesou těžko

Sponzorství uděluje značkám exkluzivní přístup k vytváření sítí na obchodních fórech pod olympijskou hlavičkou a možnost osobních kontaktů s fanoušky a sportovci na testovacích akcích, tréninkových táborech, místech konání a „živých stránkách“. Tyto živé webové stránky, jinak označované jako „fanparky“, se nacházejí po celé hostitelské zemi a v minulých hrách sloužily organizátorem jako stránky ekonomického rozvoje mezi fanoušky a sponzory.

Fanouškovské zóny měly být oporou festivalové atmosféry Tokia 2020 s živou zábavou a vystoupeními. Myšlenka spočívá v několika živých on-line přenosech, kde by lidé mohli sledovat události, na které byly pozvány, ale později byly tyto livestreamy zrušeny.

Pandemie všechno zkomplikovala, ale organizační výbor projevil jen malé pochopení pro místní zájmy. MOV odmítla zrušit hry ze zdravotních důvodů, požaduje, aby Tokio hry uspořádalo, protože neexistuje žádný plán B.

Někteří sponzoři požadovali odložení uspořádání her, aby se mohli účastnit diváci, a umožnit firmám získat zpět to, co utratili na marketing. Hlavní sponzoři, jako je Toyota, vyjádřili znepokojení nad tím, že národní týmy ruší tábory, protože nemají zájem o soustředění pro hrami. Snížily své propagační úsilí.

Revidované plány akcí a chování pod taktovkou COVID-19, které upravuje několik „příruček“ vyvinuté organizačním výborem, byly pokusem o bezpečné hry a zvrátily hospodářský pokles města.

Strategický plán MOV na rok 2025 se zaměřuje na finanční odolnost a zlepšení generování výnosů globálních sponzorů. Alternativní plány domácího sponzorství pro Tokio 2020 však byly přehlédnuty.

Tokio 2020 bez diváků, místní sponzoři to ponesou těžko

MOV nezajistil adekvátní digitální alternativy k nedostatku fyzické angažovanosti mezi sponzory a fanoušky. Například on-line fanouškovská zóna Tokia 2020 se více zaměřuje na zážitky fanoušků jako na vyl

Get in Touch

spot_img

Další články autora

spot_img

Reklama

spot_img

Nejnovější články